Alla inlägg under november 2010

Av Carina - 23 november 2010 09:20

Började dagen med att städa...

Bytt dukar o gardiner,håller på med tvätt, busar med Tyra, plockar o donar.

Vill göra klart så jag kan slappna av i morgon.

Ska ha Tyra på dagen sen åka upp och sova med Sandra på patienthotellet. Hon tar ju sina halsmandlar i morgon.

Så bra att hon hinner jobba sina pass den här veckan först, tror hon kommer bli piggelin fort...


Igår var jag hos läkaren...grundlig underökning och en toppen gullig läkare.

Men tyckte inte om det hon pratade om, det var bara en sak hon frågade om det fanns i släkten också, det stora C-ordet....

Allt tyder på det verkar det som, men jag ska inte måla fan på väggen förrän alla tester är klara.

Vart en massa prover igår, samt att jag ska få komma på två till undersökningar om 2-3 veckor.

Sen ska hon operera bort både knölen på ryggen och den inne i benet :) :).

Dom är iaf ofarliga, men skönt att få bort dom.

Fick både ont i magen och mådde illa då jag kom hem igår, så tog med Tyra och la mig o sov ett par timmar...

När Tyra hade åkt hem gick jag ner på middag på Plastvägen, sen såg vi på nya Robin Hood filmen...

Mysigt med lite sällskap sådär på måndagskvällen.

Men är aaaningen avis då han åker till Thailand nu i början på december i 3 veckor...tänk sol o värme nu, ojoj...det hade varit nånting det.

Promenerade hem vid halv 11, kallt men en skön liten tur innan sängdags :).


Nej nu är det time att gå ner o byta maskin snart... Ska hinna med en kopp kaffe före hade jag tänkt


Ha en bra dag alla!!! <3





Av Carina - 22 november 2010 06:35

Ja idag är det dags för läkarbesök och provtagning.

Gruvar mig för resultatet, kanske i onödan, men det återstår o se...

Bättre att förvänta sig det värsta, då kan det ju bara bli bättre :). Hoppas iaf jag får tid att ta bort alla knölar i benet, dom börjar irritera mig ordentligt...


Sen ska jag o mamma åka till syrran en stund o hälsa på med Tyra...sen till Jocke med hans bil som jag haft ett par dagar nu :).

Han är så snäll, så snäll :) :).

Sandra har ju fått jobb så hon åker med oss till stan så hon slipper bussen idag...

Blir bara jobb två dagar denna vecka för henne eftersom hon opereras på onsdag...

Förstår att hon gruvar sig, men hon har bra läk kött så det går nog över fort tror jag :).


I lördags var jag o Sandra o shoppade i Birsta, för mig blev det bl.a två par stövlar, och Sandra har också köpt två par...

Helnöjda blev vi bägge två!!!

Sen blev det en massa annat också...


Nej nu ska jag fylla upp mitt kaffe så jag hinner med en kopp till innan jag inte får dricka mera :)






Av Carina - 11 november 2010 17:44

Fredag igen i morgon, tyckte det nyss var helg.

Men ganska skönt att tiden går fort.

Ja nu har vi iaf snö, aldrig roligt när det precis kommit om det är mycke, tar sån tid innan plogbil kommer...men nu är det gjort.

Tyra är ingen direkt fan av kylan precis, men hon är ju så liten lill gumman, så inte alls konstigt, blir ju kallt för lill kroppen.

Idag var hon bara här till typ halv 2 då A-K slutade kl.1, men i morgon blir det långdag igen.

Blir en lugn helg, precis som den förra...

Är sugen på utgång men det får vänta tills nästa helg.


Nästa vecka är det operation också för en nära kär...håller alla tummar att allt ska gå bra, och att det blir bra besked efteråt.

Veckan efter på måndagen ska jag själv till VC, har fått en lång tid där då, för en massa provtagningar mm, gruvar mig men måste göra det..


På onsdagen är det Sandras tur att ta bort dom eländiga halsmandlarna hon har...

Tony skall vara med henne från morgonen däruppe tills jag kommer upp på eftermiddagen och sen ska jag sova kvar på patienthotellet med henne.

Det var ett krav annars fick hon inte bo där...

Mig gör det inget, underbart god mat är det där också...men faaan, har inte tänkt på det innan, hon får ju inte äta då, stackars lill gumman...

Blir ju soppa och glass för henne i två veckor...hmmm

Sen torsdag morgon har hon tid på BUM, och fortsätta all utredning där hos Eva Landgren, lika så bra att ha kvar den tiden eftersom vi ändå är på plats då.

Blir en lååång vecka med mycket att stå i...

Måste själv avboka min mammografi för andra gången, men men , kan inte skjuta på operationen precis.


Nu ska jag kasta mig i soffan och zappa lite innan Robinson börjar.


Puss o Kram o nyp i stjärten



Av Carina - 5 november 2010 10:06

 


Denna vecka har gått extremt fort...

Lilla Tyra kom till oss i torsdags för 1a gången, sååå söt och vilket litet busfrö :).

Thello och hans systerdotter blev genast jättebra kompisar...

Ja, dom är ju faktiskt släkt, helt otroligt att världen kan vara så liten ibland.

Igår var lill tösen också här när matte Anna-Karin jobbade.

Nu hände det lite tråkigheter igår, men det ordnade sig i slutändan.

Tur i oturen att vi hamnade där vi hamnade.

Jag, Sandra o Thello följde på e.m med Anna-Karin o Tyra hem och blev bjudna på god mat, jätte trevligt.

Sen skjutsade hon hem oss och begav sig till föräldrarna i Piteå där hon skulle tillbringa helgen.

Men på måndag kommer Tyra hit igen :).


Sitter nu med telefon framför mig och ska ringa VC för en tid, gruvar mig som f-n, men har lovat barnen att kolla upp allting, så lika bra att ringa.

Vill ju det själv också naturligtvis, men gillar inte alls att gå till läkaren...

Men börjar bli lite för allvarligt för att strunta i det...

Men jag lägger ju alltid mig själv på "hyllan" så att säga när det är andra som behöver mig, och så har jag alltid gjort.

Ja, jag vet att det är dumt i många lägen, men har bara blivit så...

Men ska fixa det nu :)... i promise ;).


I helgen blir det bara lugnt men har en massa på schemat ändå, men ingen utgång eller sådant, finns ingen ork till det heller...

Nästa helg blir också lugn, har bokat in annat då :) :).

Läääängtar :) :).

Nu ska jag dra igång lite mera kaffe och ta o ringa det där samtalet...




Ovido - Quiz & Flashcards