Alla inlägg under juli 2010

Av Carina - 30 juli 2010 09:34

Idag fick Sandra tiden till Kirurgen.

Den 31/8 Kl. 09,15 är det dags för en Sigmoideskopi

Bättre än endoskopi då dom vid denna undersökning även kan ta prover på ev problem i tarmen.

Den blir nog inte så rolig men väldigt nödvändig efter alla blödningar.


Den 23/8 Kl. 08,40 är det Magnetröntgen för att kolla hur mycket och vart all ny Endometrios sitter vid ev operation av bukhinnan.


Mycket nu för min lilla älskling...   .


Hennes humör går som en hiss, upp o ner, men det är verkligen inte konstigt, hon är med om saker en 17 åring ska slippa tycker man :(.

Vill bara att allt ska vara klart så man får några vettiga svar på allt elände...


Idag är det regn o rusk IGEN, så less på detta tråkväder.

Ska väl ta en sväng ut till gumman sedan.

Måste förbereda all mat till i morgon också....

Faaaan om det blir regn dåblir jag gaaaalen...

Då trotsar jag skiten och sätter mig på gräsmattan och äter!!!



Av Carina - 28 juli 2010 13:57

Mitt älskade lilla hjärta, kan det inte få vara nog för dig nu??!!

Min högsta önskan i världen är att jag kunde byta med dig så allt gick över till mig.

Är så trött på att allting ska vara så jä-la orättvist.

Dom som missköter sig och sin kropp, dom som skiter i allting och inte är trevliga mot andra människor, dom kan ta dom här jä-la smällarna tycker man...

Det finns ingen rättvisa i livet...

Vill bara att hon ska få igång lilla magen nu så proverna kommer in så fort som möjligt.

Kommer inte få en lugn stund i kroppen förrän vi fått svar på dessa...

Skiten finns ju i släkten, så inte konstigt att man inte kan sluta tänka på det.

Och vi vet ju även vad Endometriosen kan ställa till med, så oron är hemsk just nu...


Ha en bra dag ni som kan

Av Carina - 27 juli 2010 10:34

Nu får värmen o solen ta och komma tillbaka tycker jag.

Är hyfsat uttråkad nu :(.

Igår natt fick gumman åka upp på sjukan och blev kvar en natt.

Hon fick magkramper och trodde det var magsjuka men det kom bara rent blod när hon var på toaletten :-O-

Flera ggr också...

Dom "trodde" det kunde vara en irriterad tarm bara, men blöda så mycket av en tarm som skulle blivit irriterat på två timmar, det köper jag inte.

Men hon valde att åka hem, alltid skönare att vara hemma och får åka tillbaka om det inte ger sig.

Hon ska lämna in prover hon själv ska ta hemma, sen ska hon om ca 6 veckor få komma upp och kolla tarmen.

Lite svårt att kolla nu när den är full i blod.

Ja, det ena avlöser det andra....


Igår fyllde min KLimpen 23 år, så jag var på stan och fikade med han och svärdottern...

Vi ska fira honom senare i veckan...på lördag tänkte vi grilla nere hos Linda o Tony, så hoppas att det inte blir regn bara :///.


Tänkte röja lite hemma idag men nacken säger ifrån...

Blir att ta det easy bara.

Nothing to do about that!










Av Carina - 23 juli 2010 21:16

Fick inatt samma eksem som jag hade på benen för ett par veckor sedan på mina nedre armar...

Köpte kortison på apoteket och det lindrar faktiskt.

Vänster örat håller jag fan på att bli tokig på, det susar och när jag håller för näsan och blåser tjuter det och är bara obehagligt, men måste eftersom det slår lock.

Har ju inte heller badat så jag kan ha fått in vatten i det....

Börjar undra om det hänger ihop med förra veckans svimning mm.

Har det blivit sämre i morgon får jag väl åka upp annars ger jag mig till måndag och ringer VC.

Har juvarit yr i skallen till och från sen förra veckan och igår kväll mådde jag illa så jag fick ta hinken bredvid sängen ifall att...

Something wierd är det iaf, brukar aldrig må så här knepigt.


Undrar om jag fick nånitng efter det enorma bettet jag hade efter vi varit ute på ön och badat för några veckor sedan...??!!

Brukar inte reagera så på bett heller som jag gjorde då, hm hm.

Men kan väl vara den enorma värmen vi haft också kanske...

Jaja det ger sig väl till slut eller man kommer väl fram till nånting ...


I morgon ska jag ut och se fotboll med Sandra o Thello sen ska Sandra följa med mig hem några timmar, ska bli helt underbart...


Tar det easy iaf en helg till... Nästa helg blir det lite öldrickning och grillning

:) :).

Av Carina - 23 juli 2010 09:32

Ingen värme direkt idag.

I morse när jag klev upp var det bara 10 grader, men så skönt att kunna vädra ut hemma ordentligt, bli friskt igen som det inte varit på veckor nu inne :).

Håller på att spela färdigt en turnering nu som det går hyfsat i, sen bär det iväg till Birsta.

Ska göra klart det idag så jag  inte behövar tänka på det sedan.

Måste in på f-k också med ansökan av Bostadstillägg som jag tydligen skall vara berättigad till.

Kan ju alltid hoppas iaf :).


Ikväll vette sjutton vad som händer, blir iaf lugnt...

Någon bra film och softa hemma bara antar jag.

Har sovit så vansinnigt dåligt inatt så det finns inte :(((.

Fick klåda på nedre armarna också och fullt med samma utslag jag fått på benen tidigare, fattar inte vad det är alltså.

Inte värmeutslag iaf, för jag var inte ens varm och sola har jag heller inte gjort på några dagar...

Ja det visar väl sig förr eller senare eller så blir det inget mera.

Kanske blivit allergisk mot något??!!

Har iofs använt mitt favorit mjukmedel igen men det har jag ju inte i sängen :-O.

Får lock för vänster örat också bara jag böjer mig ner lite, sen gör det ont i det när jag blåser...har hållt på sen jag dök på huve här hemma.

Knepigt knepigt.....


Av 3987 st i turneringen är vi nu 76 st kvar och jag ligger förnärvarande på 7a.

All in nu så jag kommer iväg nån gång ;)

Av Carina - 22 juli 2010 19:40

Idag var jag ner till Linda, Tony o Maja en stund :).

Fick låna bilen en sväng, tack snälla för det :) :).

Sen fick jag ju chansen att få träffa underbara Maja också, och henne får jag bara inte nog av, oooooh vilken vacker liten go tjej alltså   .


Sen har jag bara varit hemma och glott på Greys, har börjat om igen och är nu på säsong 3 igen.

Vill se sista säsongen av 24 egentligen men håller den inne ett tag hehe.

Sen har jag Lost säsong 5 o 6 också, mycket godis kvar till lata dagar :).


I morgon ska jag ut till Birsta och handla lite, OM det inte hällregnar vill säga, har ingen som helst lust att åka buss då.

Johan fyller ju år på måndag så ska köpa present till honom...

Men vi ska fira honom nästa helg, alltså den 31a, på lördagen.

Hoppas på fint väder då eftersom vi ska grilla nere hos Linda o Tony.


Nu ska jag ut o sätta mig på balkongen en stund och se om det kommer några blixtrar eller om det bara drar förbi :(.


Have A Nicce Evening


Av Carina - 18 juli 2010 11:29

Ännu en vecka är snart över...bara genomlida söndagen.

Har varit lite jobbigt den här veckan som varit, men bara att ta nya tag :).

Känner mig pigg nu iaf, och det ska jag fortsätta göra har jag bestämt!

Hade sett fram emot morgondagen, åka upp och hämta Sandra i svenstavik och se hur dom har det däruppe, men det blev inget av med det   .

Fick inte följa med :( :(.

Men dom har ju inte träffats på ett tag så behöver nog vara för sig själva   

Kommer väl fler tåg framöver hoppas jag...


Vill åka och fiska, såååå sugen, det är ju verkligen toppen mysigt.

Ska låna bil och ta med Johan, Marielle och Sandra nånting i veckan, lösa ett familjekort och bara mysa på :), och dra upp lite gott, hehe.

Sen lördag den 31 Juli ska vi fira Johans 23 års dag med grillning och lite öl nere på stranden här, ska bli riktigt härligt.

Göra nånting annorlunda i stället för att sitta hemma och äta smörgåstårta som vi alltid gör.

Fick avboka en del saker nu pga lite tok som varit, men thats life!


Nu ska jag ta mig en sväng ner till tvätteriet och kolla om det var nu jag hade tid...

Vill inte egentligen men skönt när skiten är gjord...


Ha en tevlig söndag




Av Carina - 16 juli 2010 18:50

Ja, natten till igår var ju mindre rolig då.

Först på kvällen (onsdag), skjutsade jag upp Linda o Tony med Maja till primärjouren, för lill hjärtat hade ont i öronen och en hemsk ögoninflammation.

Det blev Kåvepenin för henne.

Så jobbigt o se när dom har så ont dom små liven :(.


Sen på natten vid halv 3 kunde inte jag sova så gick upp och satt mig vid datorn en stund.

Efter några minuter snurrade det som bara f-n i skallen och jag försökte ta mig in till soffan, men vaknade på golvet i badrummet.

En bula i skallen och yr som bara tusan...

Ett till roligt svimmningsanfall, suuuuck.

Hela dagen igår var jag så trött så trött, sandra sa att jag sluddrade när jag prata med henne.

Men inte skulle jag åka upp på sjukan för det.

Vart ju tvungen i slutändan ändå när Sandra hade ringt upp dit och dom sa jag skulle komma in DIREKT!!!


Jag fick genast komma in på EKG, och en mass prover.

EKG:n var bra, fint hjärta man har , :).

Men sen vart det en evig väntan, satt i väntrummet i ca 5 timmar och väntade på att få komma in på ett rum o träffa en läkare.

När jag väl kom in så kom han direkt.

Han gjorde en massa undersökningar och kom fram till att jag har Godartad Lägesyrsel= Kristallsjukan.

Sen vart dom orolig att jag hade något fel på hjärtat också så fick sova kvar på OA med EKG hela natten.

Men den var det inget fel på alls i nuläget.

Skulle fått en remiss till Cardiologen för att sätta in en grej under huden som ska registrera mitt hjärta en längre tid, men dom skulle vänta med det då dom tror att det kommer endast från örat och nacken.

Men händer det igen skulle jag in direkt igen och då blir det en sån grej.

En tung natt och dag blev det iaf, men nu är jag hemma och mår toppenbra :)


Nog om det...

Måste säga att ibland är man verkligen toppen och ställer upp, men många ggr är man tydligen också botten och inte ens värd att höra av sig till.

Sååååååååå trött på såna personer så jag kan spy.

Bästa är nog att vara egotrippad och inte bry sig i andra....


Nu ska jag gå över till mycket trevligare saker ikväll, så avslutar här.




Ovido - Quiz & Flashcards