Alla inlägg under september 2011

Av Carina - 28 september 2011 08:17

Var vaken från måndag morgon till tisdag kväll vid halv 12, alltså 39 tim :-O.

Fattar inte hur jag fixade det, men man kommer väl in i andra andningen när det blir övertid så att säga.

Var ju på sömn EEG igår morse, och var därför tvungen att vara vaken hela natten före.

Han satt 24 elektroder på skallen och sa -"Nu kan du få somna"...

Haha, ja just det, hur f-n ska det gå, tänkte jag.

Somna i en stol när en kille sitter i samma rum och tittar på mig... Men jag fokuserade och tänkte på Maja när hon sprang runt och lekte på dagis, och jag somnade faktiskt ganska fort, tror jag.

Allt var ju klart på en timme.

 

Nu är det "bara" en skopi till, och magnetröntgen kvar som jag väntar på, jaja just nu iaf...det kommer ju upp nya undersöknningar hela tiden så ska väl inte ropa hej än antar jag ://.

Men bättre att det händer saker än att dom inte gör något, så klagar inte på det, men det tar på den lilla energi man har kan jag lova.

Skulle bara vilja ha en liten knapp att trycka på...vips så är allting klart, allt löser sig och nu får jag må bra...

Ja, tur drömmar och hopp finns ;).

 

Den 1 November så flyttar min älskade son o svärdotter till samma område, så det kommer bli jätte roligt :).

Skönt för dom att få större, så marielle får plats för det hon är den bästa på, måla o rita ;).

 

På fredag är det dags för girls-night hos Suzanne,ska bli riktigt roligt.

Dessa tjejer är ju bara de underbaraste som finns, dom får mig verkligen att blomma <3<3<3.

Jag ska vara hundvakt på ön hela dagen eftersom Jocke o Sandra jobbar bägge två, så är ju liksom på plats redan då ;).

Blir nog hemfärd för mig efter middagen men det är ju förfesten som är trevligast egentligen :).

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe till...sen fundera vad jag ska hitta på´idag.

ha en trevlig onsdag <3

 

 

 

 

Av Carina - 22 september 2011 09:19

Jaha så var det snart helg igen... Hoppas verkligen veckorna går så här fort i vinter också...

Usch, fy, bläää och allting annat liknande, gruvar mig för den satans kylan   .

Blir nog en lugn helg iaf, förkyld och eländig :(.

Har varken motivation, lust eller ork till något heller...

Fick samtal igår vid 17,15 från min kirurgläkare (som är hur gullig som helst), för han hade fått svar på min röntgen.

Dom såg inget där, inget "farligt" iaf...så nu ska jag gå igenom den första plågsammaste undersökning jag nånsin varit med om IGEN   .

Jag sa aldlrig mer nånsin när jag varit där första gången, men vad ska man göra??!!

Verkar som dom inte ger sig förrän dom hittar det dom vill hitta, men det ska jag bara vara glad för egentligen ju.

 

På tisdag morgon ska jag på klin.fys och kolla skallen i trött tillstånd så att säga.

MÅSTE vara vaken hela natten före...hur är man vaken en måndag natt, och va f-n ska man göra för att hålla sig awake??!!

Kommer bli en utmaning...

 

Sen den förbenade ortopeden som jag aldrig lyckas få tid till...Gäller inte vårdgarantin längre???

Jag stod först i kön till en återbudstid sa "tanten" som jag pratade med för ett par månader sedan, och försök inte tuta i mig att dom inte haft ETT ENDA återbud på denna tid...:-O.

Jaja, bara vänta fint och plågas lite mera...

 

Nu ska jag ta och skriva lite brev, och ordna lite med annat...

Ha en toppendag

Kjamis <3

 

Av Carina - 17 september 2011 11:11

Lördag och höst i luften men solen skiner :).

Igår var jag på tarmröntgen, inget angenämt precis, men jag överlevde iaf.

Dom höll på med mig därinne i 1 tim och 20 min och tog nog minst 50 bilder, men bra dom var noggranna så jag slipper göra det igen.

Idag är jag mig själv igen, så skönt efter 3 jobbiga dagar.


Har nu fått tid till klin-fys i slutet på denna månad också. MÅSTE vara vaken HELA natten före denna undersökning, och hur fan jag ska klara av det kan man ju undra  :-O :-O.

Jag som är såååå trött på kvällarna. Kommer ju aldrig att gå...


Fotboll idag, alnö spelar sista matchen mot Timrå...vinna eller försvinna :P.

Ska bli roligt o se :).

Sugen att dricka lite vin ikväll, så vi får väl se vad som händer.

Hmmm, skulle behöva både det,  lite omtanke och värme nu ;).


Dags att plocka fram lite varma kläder till jag ska hämta Sandra, Thello och Dhemo nu...

Ha en underbar lördag, det ska jag försöka ha <3


Av Carina - 14 september 2011 11:26

Onsdagen är här och jag började förbereda inför fredagen kl.8 i morse.

Det är åska i magen och jag känner mig helt slut redan.

Längtar till fredag vid 14 tiden då allt är över... Hoppas verkligen dom hittar problemet, vad f-n det än är, orkar inte bry mig längre bara jag får ett svar.

Sen kan jag bestämma vart jag vill gå därifrån...

 

Är så glad att det ordnat sig för Sandra...hon stormtrivs i skolan och det går jättebra för henne.

Igår var hon på intervju på kommunen, söker extra jobb som personlig assistent och ska nu tydligen börja inskolning om ett par veckor.

Det tackar vi Carro för som ordnat detta till henne <3

 

Johan fortsätter och jobbar på och kockar, men snart dags för omförhandling där, så håller tummarna hårt att det går bra :).

Känns så skönt att barnen har sitt i dessa svåra tider, inte lätt att få nånting alls idag.

Det är kontakter som gäller för det mesta, men när varken jag eller Tony arbetar så är det svårt med det.

 

Fick mail från min advokat igår iaf, och nu har äntligen f-bolaget tagit fingrarna ur baken och skickat in allting till TSN, så nu är det bara att vänta IGEN :-//.

Hoppet finns ju, och jag vet precis vad jag ska göra om det går bra...

Men det håller jag tyst om...My life, my choice ;).

 

Nu är det dags för omgång 2 snart...   .

Blir två långa dagar känns det som, men kommer nog ligga mest hela tiden och glo på någon film eller serie...

 

Have A Really Nice Day <3

 

 

 

Av Carina - 11 september 2011 10:46

Veckorna bara rullar iväg...det är redan 11 september :-O Fastän tiden går så fort så känns vissa saker så långt borta...saknar som sjutton :(. Men måste fokusera på nya saker och se framåt... Jag mår inte bra alls att tänka på allt som varit...

Har iaf lyckats öppna dörren till mitt inre lite nu och det känns skönt. Vi får se vart det leder ;).

 

Snart är det 25 minus och snöstorm, usch, fy o bläää. Är det nånting jag kan använda ordet "hata" på, så är det kyla, inte alls min grej.

Vintern med det snövita täcket, mörkret och alla ljus man kan njuta av inne är en sak. Det är ju hur mysigt som helst, bara jag slipper gå ut när det är kallt.

Igår var vi på fotboll på Norrporten och kom hem vid 20,30 ca. Mina händer hade jag nästan ingen känsel alls i, fick spola dom i hetvatten när jag kom in, då blev dom alldeles blå/svarta. Fryser ju tamefan jämt... Är nog född på helt fel ställe...

 

På fredag är det dags för tarmröntgen, med förberedelser redan från onsdag.

Bara flytande kost och rensningskurer 3ggr/dag, jag gruvar mig så om alla bara visste... Men vill ha det gjort också...Bara bita i det sura äpplet.

 

Efter krocken den 13/8 så har jag blivit så mycket sämre i nacken också, har inte sovit riktigt en enda natt sedan dess...men vägrar värktabletter igen. Då går jag hellre under jorden, för det var ett rent h-vete att äta.

Måste ringa och kolla om det finns möjlighet att få gå på n¨gon värme-terapi eller nånting, för det är det bästa för min värk.

 

En kopp kaffe till sen försöka hitta på något

Have a nice day

Ovido - Quiz & Flashcards