Alla inlägg under oktober 2011

Av Carina - 24 oktober 2011 15:54

Ja idag var jag iväg på min andra sigmoidskopi...Min läkare var sjuk men fick en annan kvinnlig i stället som var jättebra :).

Väldigt lugn och tog tid på sig.

Frågade om allt kring mage, menstruation, hur många barn jag fött mm mm.

Samma symptomer som jag har med kramp mm kan tydligen vara fler saker än det dom trott, eller samma sak fastän på andra ställen.

Hon frågade även om jag sökt på gyn för smärtan, och det har jag ju, men där gjorde dom ett väldigt snabbt vanligt ultraljud och sa att dom såg en cysta sen skicka dom hem mig.

Gillar inte alls hur dom behandlar människor på det stället.

Så nu skulle hon skriva en snabb remiss dit och förklara vad dom ska göra. Önskar mer än allt att dom hittar något där i stället, för dom "prylarna" har jag inte användning av mera, för barn är ett avslutat kapitel.

Ska väl vara glad att dom verkligen tar det på allvar, men det är ju bara så jobbigt med alla undersökningar hit o dit.

Tar hellre ryggvärken från diskbråcken och nacken 10ggr till i stället för det här...

Önskar bara ibland att jag fick sova tills allt var klart, och vakna pigg, smärtfri och alert.

 

Har tappat många kilon som jag skrivit tidigare, har väl alltid velat gå ner lite men inte på det här sättet :(. Sen håret, har tappat minst två tredje delar av det jag hade för ett par år sedan.

Försöker verkligen hela tiden vara glad, och inte visa så mycket utåt, men de flesta ser ändå på mig att jag inte är pigg.

Bara försöka bita ihop ett tag till och invänta det som är kvar...

 

Snart är det jä-la skit jul också, och den har jag verkligen NOLL känsla för just nu...vill inte alls se en gran f-n, eller en endaste jul pryl i år.

 

Blir en tidig kväll känner jag, Jocke o Sandra frågade om Thello o Dhemo kunde vara kvar men orken finns inte idag, måste få sova :((

 

<3

 

 

 

 

Av Carina - 12 oktober 2011 14:39

Onsdag...

Igår var jag hundvakt åt Thello, Dhemo och Fiffi då Sandra var i skolan och Jocke jobbade.

Vart kvar där inatt då Sandra mådde bra efter ha tagit bort sin visdomstand, och deet vet jag av egen erfarenhet att det kan vara ett rent h-vete, fy för dessa jä-la tänder.

Fick sån enorm kramp i mage/tarm idag och skiten satt i länge. Det blir bara värre med tiden, orkar fan inte gå så här, nu får dom ta och hitta problemet...

Det gör så jä-la ont så det svartnar för ögonen, och ändå är jag van att ha värk sen krocken -98, och blev ju mycket värre i nacken efter krocken i Augusti också, men det är inte samma värk.

Bryr mig inte alls om vad det är bara det går att stoppa kramperna.

 

Vill ändra på en massa annat också i mitt liv, men dessa saker är betydligt lättare, för det är bara att bestämma sig och göra det.

Men det har bara dragit ut på tiden och jag tar mig inte för att göra det.

Skulle vara det bästa, och inte bara för mig själv.

Släcka alla gamla ljus och tända nya bara, men är ju inte så bara det heller ibland.

Det jag är jätteglad över är att jag har de runt omkrong mig som bryr sig enormt mycket, och det värmer så gott de dagar jag bara gråter.

Är glad att jag "kan" gråta då det trycker på, för det är många som inte kan det, för lättar gör det ju för det mesta.

Men vissa saker som jag gråter för rår jag själv för och det går ju att ändra på, så varför gör jag inte det då???!!!

 

När jag väl bestämt mig för att ändra på det så tar det stopp ändå...och då blir jag så less på mig själv.

F-n för mig ibland :///.

Går det bra med allt jag väntar på nu så blir det ett nytt liv som väntar, har funderat mycket och har lite planer på lut. Vet att alla inte kommer gilla dom men jag måste för mig egen del.

Det kommer vara mycket som ändras och till det bättre för alla och det är jag helt övertygad om <3.

 

Nu ska jag ta och se vad jag ska kasta ihop för mat idag...

Ha en fin dag <3

 

 

 

Av Carina - 5 oktober 2011 07:52

Tror fan att kroppen håller på att säga ifrån helt o hållet...

Nacken värker, är dörädd för att bara nysa då det bränner till och gör så förbannat jä-la ont.

Ryggen gör så ont så törs inte vända mig när jag vaknar, känns som om någon står med knivar och hugger rätt in i ländryggen.

Är det 10 plusgrader ute så blir händerna alldeles vita, sen blå svarta och domnar.

Den 24e är det dags för en till jä-la sigmoidskopi, gruvar mig som bara f-n.

Sen den 27e har jag fått en långtid hos min läkare på VC, s då får vi se vad vi ska gå för väg nu...

Känner bara för att ge upp som det är nu, orkar inte gå så här. 

Ja jag vet att det finns dom som har det värre, men jag blir ju inge bättre av att gå och tänka så heller...mitt finns ju ändå kvar och det är jobbigt för mig.

Måste säga tack till de som ställt upp och stöttat, skjutsat och hjälpt mig hittills.

Ni har varit guld värda

Men jag orkar inte prata mera om mig och mitt jä-la elände, jag vill bara ha allt för mig själv. Klarar detta ändå, men är väldigt tacksam för de som finns runt omkring

 

Nu ska jag ringa o beställa lite recept och dricka kaffe...

Ha en bra dag

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards