Alla inlägg under juli 2011

Av Carina - 25 juli 2011 11:25

Jaha, så var det måndag och en ny vecka :).

Tråkigt väder idag, men det gör inte så mycket då tvättstugan står på schemat.

I fredags hade jag en trevlig kväll med Susanne, först hos henne sen ner på stan.

I lördags var det lugnt. Åkte ut till Sandra o Jocke, och det vart båt till tranviken och puben där, men jag var nykter o städad, men hade lika skoj för det :).

I dag har jag bäddat rent o tvättat, perfekt väder för det.

 

Mycket funderingar nu för den kommande tiden, men blir det inte bra så lägger jag ner alltihop och ödslar min energi åt annat som ger mig ny energi i stället :).

Orkar eller vill inte bli besviken gång på gång...det finns som sagt annat som väntar :).

Kommer nog bli både arg, besviken och ledsen meeen det är bara att bara "gilla läget" i så fall :).

Jaja, så är det...

 

Blir så jä-la uppretad på människan som inte har hört av sig heller...Snacka om egoist och bara bry sig om sig själv, jisses :-O :-O...

Knepigare person har jag inte hört talas om ens ...

 

Ja nog om det nu...

Nu ska jag försöka fundera ut nånting att göra, medan jag väntar på att få höra hur det gått med älsklingen Thello idag <3

 

Ha en underbar dag <3

 

 

Av Carina - 13 juli 2011 09:55

Då var det ett tag sedan igen då...måste skärpa mig...känns ändå skönt att skriva av sig.

Ligger i min säng nu och vill inte kliva upp...nyser, är hes och känner mig helt slut i kroppen, men det är nog inte så konstigt.

Förra veckan var det ju Gatufesten...Måndag var självklar som vanligt, Ständut Blakk och daltonstältet. Är ju ett måste :).

Tisdag var jag bara hemma och tog det lugnt.

På onsdag var det time igen...Åkte in med Tony och Uffe, kollade på Erika när dom spelade, grymt bra :).

Sen kom Ingela o Katrin ner, och det vart mera av det goda :).

Ja, den kvällen kom förresten alla dit... Ständut Blakk var helt sagolikt bra, bästa spelningen ever...<3

Torsdag-lördag, så vart det naturligtvis också GF, båtåkning, grillning mm.

En rent av toppen vecka med andra ord :) :).

Rösten svek ju redan efter onsdag kväll, som alltid haha,man är ju inte tyst direkt när det sprudlar ut bra musik ur högtalarna ;).

 

Har iaf varit på skiktröntgen, magnetröntgen och väntar på neurologbesök och besök till ortopeden.

Dom hittade ju 2 st diskbråck på MR, förklaring till den hemska ryggvärken...skönt men ändå inte :-o.

Har ju fått nå skit i vänster knä oxå, läkaren ville punktera när jag var där före midsommar men jag sa nej, är så fjantigt rädd fär nålar...men känner nu att det går inte över, så ska ringa i morgon.

Så förba--at trött på att gå med värk...önskar jag kunde knäppa med fingrarna och vips var allt borta...

Försöker ju leva som vanligt ändå, hålla den glada minen uppe, träffa mina vänner och ha skoj. Men man blir ju så trött...

Men jag är ju inte döende så varför klaga! :) :)

 

Idag blev jag väckt av Anticimex killen som tog sig an getingarna utanför mitt sovrumsfönster...

Ca 1 dm in brukar dom ha sitt bo sa han, men han hade en slang på ca 3dm men ändå nådde han inte bottn av boet.

Men han spruta in en hel flaska så förmodllingen har väl drottningen dött.

Skönt!!!

Nu kanske man kan ha fönstret öppet på natten utan att vara rädd att nätet ska lossna och man ska vakna med en massa arga getingar i rummet:) :).

 

Retsen av dagen ska jag tillbringa i sängen o se på film bara, måste kurera mig för kommande aktiviteter :).

Vill åka ner o sola men lite onödigt att ligga i den värmen nu...kan ta det till veckan:).

 

F-n nu är kaffet kallt också, glömde helt bort det...bara fixa nytt.

 

Ha en bra dag alla <3

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards