Alla inlägg under april 2010

Av Carina - 30 april 2010 01:30

 

I morse åkte jag ut o hämtade Sandra vid 11 tiden, sen bar det iväg till sjukan för att se att hennes spiral satt okej eftersom hon haft så fruktansvärt ont, och det gjorde den Glad.
Sen åkte vi till Birsta och handlade lite käk, grillkol, öl mm.
Till ön sedan och förberedde maten.
Jag skulle egentligen ha åkt hem på eftermiddagen men dm ville jag skulle stanna o käka så det gjorde jag då efter mycket tjat.
GOTT GOTT GOTT var det!!!!!!!
Inget går upp emot kolgrillning.
Sandra din Avocado röra var kalasgod, den har du inte gjort för sista gången Blink.


Thello är enormt piggelin nu, sååå underbart...


I morgon blir det nog en Dallan sväng iaf, måste ut o fria, haha.
Nej fan sånt håller jag inte på med, det vet ju dom som känner mig, haha.


Nej time for bed nu Glad


Nighty Night

Av Carina - 29 april 2010 06:30

 

I morse när jag vaknade hade jag fredag i skallen. Vaknade med ont i halsen och en hög med serienysningar.
Är det allergi eller förkylning, troligen de först nämnda.
Igår var jag på ön hela dagen o kvällen.
Thello var inlagd till vid fem tiden, då Jocke o Sandra hämtade hem honom och jag gjorde mat.
Imorse kl 8, la dom in honom under dagen igen med dropp, penicillin och annat.
Han ligger mest o sover bara, gnäller  skriker till ibland och är allmänt dålig lill vännen Ledsen Ledsen.
Dom har ju inte hittat felet heller, bara att det är nånting med tarmarna...
Sandra har problem med lilla magen och så även Thello, kneeepigt värre.
Ja vi får väl se hur han svarar på det här annars blir det visst inläggning i Hudik och en biopsi.


Har tvätt idag i MASSOR, tog hem Sandra o jockes igår också så dom kan ägna sig helt åt det dom har att göra nu med lill vännen.
Har hållt på sedan 8 och är långt ifrån klar haha.
"Som man bäddar får man ligga".


Nu ska jagta reda på maten som verkar vara klar.
Fläskfile, Fondue-Chef, tahigrönsaker och nudlar, mums mums

Av Carina - 28 april 2010 06:15

Hade glömt stänga av ljudet på telefon fan så vakna av sms klockan 10 över 4 :-O.
Visste ju redan vart jag ska hämta bilnyckeln ju, pucko hahaha.


Igår var jag som sagt barnvakt till go Maja. Tony åkte på fotboll vid kvart över fem.
Hon var jätte trött lill stumpan eftersom hon knappt sovit på dagen. Hon gick direkt till soffan när Tony åkt och ville jag skulle lägga mig där med henne.
Då är det musik kanalen som gäller och hon ska ligga med snutten på magen och titta på TVn... oj vad hon somnade gott.
Hon är bara världens mysigaste lilla tjej Glad Glad.
För att inte tala om hur lättsam hon är, jämt glad och när hon vaknar på morgonen så ligger hon bara o pratar tills nån tar upp henne.
Kan inte bli bättre.


Om 2,5 timme kommer mamma och skjutsar mig och hämta Jockes bil, sen ska jag ut till Sandra och Thello på ön på en gång.
Thello skall vara på djurkliniken kl. 10 igen.
Han fick kontrast vätska o grejer igår också tog dom röntgen men skulle visst ta mera bilder idag.
Dom tror det är något med tarmarna på lill vännen.
Han skrek bara igår när dom tog på lilla magen Ledsen Ledsen.


nu ska jag skriva några mail och ta mig en kaffe...


Ha en trevlig dag
pööööss

Av Carina - 27 april 2010 06:15

       
Lill vännen fick gå upp till veterinären igår på ön.
Han har varit så slö senaste tiden, fnyser och kräks upp sin mat.
Igår såg dom att han var lite uttorkad, så han fick något tillfälligt dropp så idag ska dom upp och ta nya prover.
Lill hjärtat...
Är det inte bättre idag så funderar dom på att lägga in honom.
Vi fick åka bort till postterminalen igår kväll så prover till Uppsala och Hudik kom med posten kl.20
Kl. 9 idag ska dom vara där igen...så synd om de små djuren Ledsen. Dom kan ju inte säga till heller ju Ledsen Ledsen.


Idag på em ska jag vara med Maja igen Glad.
Linda jobbar och Tony har serie premiär med fotbollen, läääängtar efter lill trollet.


Ha en toppen dag i solen alla glada

Av Carina - 26 april 2010 06:15

I lördags var jag barnvakt åt världens mysigaste Maja, så vi åkte upp till Sandra på sjukhuset.
Hon följde med hem efteråt, ingen de och stanna för hon har ju samma värk hemma också.
Det enda dom kan hjälpa till med däruppe är ju morfin och det har hon fått tillräckligt med denna vecka.
Nästa steg är ju o se hur det fungerar med både spiral och mini pillren tillsammans.
Det är ju också en behandling som kan lindra smärtan, så bara se tiden an nu.
Dom passade ju på att sätta in spiralen samtidigt eftersom dom ändå sövde henne.
Kan ju göra det med lokalbedövning också, men den tålde hon inte sist när hon skulle få den som smärtlindring utan vällde upp i hela tungan och kunde inte andas.
Men nu är den på plats af Glad.


Igår åkte vi med Jocke på träningsmatch i Hudik, så medans Alnö hade samling så var vi på Dollarstore och shoppa lite Sandra o jag.
Så roligt med fotboll, då är det sommar Glad.
Dom vann iaf med 3-1, och brorsan "målade" också såklart... Glad
Han fyller förresten 30 idag, jisses vad tiden går.


Ska åka o hämta Jockes bil nu på morgonen på hans jobb och senare åka till verkstan så dom får sätta på hans nya sommardäck.
Men först ska jag o Sandra åka o handla lite i Birsta.


Kaffe o dusch nu så man får upp ögonen Blink

Av Carina - 24 april 2010 06:15

 

Ja denna vecka har jag varit hemma och sovit bara i princip. Dusch o frukost sen direkt upp till gumman på sjukhuset.
Natten mot igår gjorde dom en Laparoskopi på henne och såg att hon fått en massa nytt Endometrios i bukhinnan.
Ända sättet att få bort den är att ta bort bukhinnan, men det vill dom helst inte göra på henne då hon är så ung.
vad innebär det egentligen???!!!
Blindtarmen tog dom iaf bort, så dom aldrig behöver tänka på den när hon åker in med magplågor eftersom det gör ont på samma ställe typ.
Så det känns skönt.
Och gyn kan inte skicka iväg henne till kirurgen i onödan för dom tror att det kan vara den, som det blev denna gången.
Verkar vara lite fajter mellan gyn och kirurgen pga såna saker, hördes så på sköterskorna.


Igår blev hon iaf förflyttad från kirurgen till kvinnokliniken, så ligger inne där nu.
Igår var jag hos henne i 12 timmar :-O, men det kändes inte så länge måste jag nog säga, men vi hade det mysigt trots allt Glad.


I morse kl halv 6 kom Jocke hit med Thello, för min syster ska ha honom idag och inatt.
Jocke är på väg neröver för att köpa båt, så ikväll är dom båtägare till en större båt än den dom har Glad.


Jag ska ha Maja idag från 11 tiden, såååå mysigt.
Så då ska jag o Maja åka upp till Sandra och hälsa på Glad Glad.

Av Carina - 21 april 2010 06:15

Igår var jag uppe på sjukan med gumman i 11 timmar... satt på en trästol och bara väntade i princip Ledsen.
Hon ligger ju fortfarande nere på OA, men har varit MYCKET bättre där nere än på gyn avdelningen helt klart.
Proverna var sämre igår och hon hade haft feber på natten.
Kan det vara blindtarmen??!! Or what??
Hon var på skiktröntgen igår iaf, men blindtarmen såg dom inte alls på den, men inge gallsten eller något sånt iaf.
Dom är så jä-la veliga med allting.
Först kommer kirurgläkaren in till oss och säger att hon ska få prova dricka o äta något lätt, sen när sköterskan frågar henne så säger hon nej och vill ändå avvakta.
Verkar som läkarna är rädda att göra något misstag, men iofs är väl det bra.
Då kommer en annan sköterska in och säger att hon hört att sandra skulle få åka hem men sköterskan säger till Sandra:"Du ska vara kvar", så är det bara, jag tar på mig det".
Man blir alldeles yr i skallen av allting ibland.
Hon har svinont och har svårt att gå tom.
Idag har hon tid hos sin gyn läkare på eftermiddagen, men vad är det för ide att göra en till gyn koll när det gör så jävla ont och dom ändå inte kan se nånting på det utan måste göra titt hål för att kunna kolla ordentligt???!!!


Hem kommer hon då inte iaf tills vi vet vad det är frågan om, thats it!!!
Hon är fortfarande fastnade så vi får väl se idag vad som sker.


Nu är det kaffe o dusch som gäller och sen ner på banken en sväng sen till gumman...

Av Carina - 20 april 2010 06:15

Hade precis somnat inatt och då ringer telefon kl.00,38, suck, men jag svarade inte för behövde verkligen sova...


Sandra åkte ambulans igår till sjukan. Fruktansvärda magsmärtor, stackars gumman min.
Hon har varit en hel jättemysig helg i Östersund med Linda , Maja o Thello sen blir det såhär tråkigt när hon kommer hem Ledsen.
Jag satt 8 timmar med henne igår däruppe, det var  kirurg läkare och gynläkare som undersökte henne.
Gyn läkaren tror att det kan vara Endom. som satt sig på tarmar eller liknande och kirurgen att det kan blindtarmen som spökar så hon har legat på AO inatt.
Blir nog kanske en till laparoskopi idag, men men, bara bita ihop det.


Ringde o väckte Jocke  kl.5 i morse, men blev många samtal idag innan han vaknade, måste sovit som en stock.
Men inte konstigt då han blev vaken med Sandra halva natten mot måndag, när hon grät och kräktes...
Men lika bra att ringa o väcka han så han kommer hem i bra tid på eftermiddagen så han hinner upp till gumman o hälsa på Glad.


Nej nu ska jag dricka en till kopp kaffe sen ta ett uppiggande bad. blir nog att jag åker upp på sjukhuset runt 9 tiden.
Vill ju gärna vara med på ronden så jag vet vad som bestäms.
Sandra är ju lite halvborta på det hon får mot värken så allt går väl inte in så lätt.


Se ya later

Ovido - Quiz & Flashcards