Alla inlägg under april 2011

Av Carina - 24 april 2011 03:56

Jaha, då är påsk helgen snart förbi...

Jag och Sandra har haft Maja från tors-lör :).

Det har varit full fart hela tiden. I torsdags var hon vaken 14 timmar i ett streck, sov inte en minut på hela dagen.

Johan, mamma och syrran kom hit en stund också, så vi var bl.a ute och lekte med Maja i det härliga vädret.

På fredagen blev det bara en halvtimmes sömn för henne... Snacka om energiknippe haha...men hon är ju bara världens underbaraste lilla tjej <3.


Var ner med henne till Tony vid 5-tiden...Sen hämtade Jocke Sandra och dom åkte ut till honom.

usch o fy vad tomt det blev här hemma :((. Bägge favorit tjejerna borta på en gång :( :(.

Blev en lugn påsk lördag annars för mig, tog ett bad vid 22 tiden sen la mig o såg på 24, och somnade rätt fort.

Vaknade naturligtvis vid halv 4 då i stället...suuuuuck...

Man tänker ju mera på allting när man är ensam...

Vill bara ha vardag igen nu och lite fart på det jä-la landstinget, eller min läkare (om hon nu fått iväg remisserna)...

Ska ringa direkt på tisdag morgon IGEN!!!


På fredag den 29e är det iaf dags för myskväll igen med världens goaste brudar... Hemma hos Susanne blir det denna gång, sedan 40 klubben, lääääängtar som bara f-n.

Var så dunder roligt där sist och såååå bra musik :).

Ska bli skoj o träffa lite folk igen och speciellt tjejerna såklart :).

Sen är det ju Valbort på lördagen också, måste hitta på nånting även då...en dejt kanske hihi ;)...


Nej jag kanske ska försöka slå igen mina ögon några timmar till, så jag orkar ev ta mig iväg nånstans i morgon...

Svårt när tankarna yr i skallen...Tänker även på en viss person väldigt mycket också, och det gör ju inte saken lättare, hm :) :).


Hoppas ni alla sover så gott <3





Av Carina - 20 april 2011 09:22

God Morgon alla glada...

Idag fick jag sova ända till 9, otroligt :-O.

Igår kom mamma hit kl.9, då lämnade vi in hennes bil på däckbyte mm.

Jag, mamma o syster åkte ut på ön o jag hjälpte Sandra att byta blomjord i alla blommor...

Sen hämtade vi johan o Marielle och åkte ut till Birsta där dom och Sandra köpte en massa blommor.

Innan vi åkte med bilen till Jocke så var jag på VC och tog stygnen på ryggen, skööönt, nu är det bara att skrubba ryggen och bada som vanligt.

Det hade läkt jättefint :).

Bara vänta på nästa operation nu, vill göra den så fort som möljigt känner jag, så knölen blir skickad och jag slipper tänka mera på det...

Så trött på att vara orolig hela tiden :///


Hade brist iaf på folsyra, så fick tabletter för det som jag ska äta en lång tid framöver. Men det löser ju inte allt, men förhoppningsvis en del iaf.

Ringde VC och sa att dom får så lov att skicka en akut remiss till skikt och magnetröntgen, för så här tänker jag fan inte gå mycket längre.

Vissa dagar är hemska...går inte att beskriva hur dåligt jag mår då :((.

SÄTT FART NU LANDSTINGET!!!!!!


Var barnvakt åt älskade lilla Maja igår kväll, när Tony skulle på träning och Linda arbetade.

När Maja öppnade dörren, så skrek hon "iiina" och hoppade jämfota i hallen och blev så glad...

Hon kastade sig runt halsen på mig, och bara krama om mig...

Det är sann o härlig glädje det<3

Det bästa är att hon ska vara hos mig torsdag-lördag :) :)

Linda jobbar i påsk och dom får även besök från huvudstaden...

Är väl ingen som blir lyckligare än jag för det ;)


Nästa fredag är det dags för tjejmiddag igen...oj vad jag längtar :)...Härligare tjejer finns inte kan jag lova <3.


Nu är det dags för lite frukost...en massa groddar på hårdbröd, apelsinjuice och kaffe får det bli...

Måste äta mycket som innehåller folsyran så jag hjälper medicinen en bit på traven :).


Ha en fin dag

Av Carina - 7 april 2011 09:29

Jaha, nu var det länge sedan jag skrev något, men det liksom glöms bort ibland sen är det annat som kommer emellan...

Regn o rusk idag, men så skönt ändå, för snö helvetet försvinner ju fortare :).

Har hänt mycket tok senaste tiden...

Vissa saker kommer ta tid att smälta, men man behöver ju inte "älska" någon, utan bara acceptera läget för andras skull, och det kommer jag att göra :).


Själv har jag mått skit i över 3 veckor...stickningar,domnningar och skakningar i min vänstra arm konstant sedan dess, halva höger foten försvinner ofta, vänster ansikts halva likaså, och en för jävlig värk bakåt nacken, skulderblad,rygg, vänster höft, mm mm.

Känns som kroppen håller på att strejka totalt, har inte varit med om värre nånsin.

Känns som om benen ska vika sig under mig ibland, mår illa och bara gråter vissa dagar. Vill inte må så här  .

Nacken har jag ju jämt ont i, men ändå en smärta jag är "van", men detta har inte varit ens i närheten kan jag lova.

Har varit till läkaren och sköldkörtel prov togs, men har inte fått något svar på det än.

I morgon ska jag operera bort mina två knölar, ska bli skönt...den på ryggen bryr mig inte egentligen men den inne i låret växer och gör ont ://.


På måndag är det läkarbesök igen på f.m hos en jättebra läkare, sen på e.m har jag beställt tid hos en sjukgymnast.

Lika bra att göra så, för är det nånting som kommer från nacken eller ryggen som orsakar allting så hittar dom det garanterat mycket fortare än en läkare.

Får en fin födelsedag, hmmmmm.... noooooot!!!


Just nu vill jag bara få tillbaka mitt "normala" mående och fortsätta längta efter sommaren...

Säger bara, det är tur man har barnen, dom ger mig all lycka och hopp i världen...sen lilla Maja då, som jag saknar så enormt mycket.

Brukar stå och titta på henne när jag är ute med go Tyra, och Tyra tycker det är lika roligt att titta på alla barn som leker...


Nu ska jag ta och sätta igång en till kaffe, sen uti i regnet med lill tussan.

Ha en fin dag alla goa människor <3







Ovido - Quiz & Flashcards