Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Life is a bitch

Av Carina - 16 mars 2015 08:08

Det var länge sedan jag var här nu och mycket har hänt sedan dess.

Har lärt mig att ärlighet varar absolut inte längst i vissa fall. Att vara hjälpsam och lägga ner hela sin själ i saker för att man är omtänksam och godhjärtad är heller inget som lönar sig.

 

Jag är trött på allt faktiskt...finns inget som lyfter mig längre. Förut var det hundarna jag passar varje dag och har gjort i över 6 år, men inte ens det lyfter mig längre även om jag säger det eller visar det utåt. 

Jag älskar allihop mer än allt men ibland känner jag att dom skulle ha det bättre utan mig, och det skulle nog alla andra också för den delen. 

Jag har inte alls samma glöd som jag hade en gång, tycker bara att allt rasar inombords mer o mer och det finns INGEN jag kan prata med om det heller.

Det finns EN person som åtminstone lyssnar och försöker "peppa" mig, men jag har väldigt svårt idag att lita på någon alls. 

Jag bär en mask varje dag, och har nu börjat stänga inne allt jag tycker och känner, för det ger inget att ens försöka prata om det heller.

 

Allt är en enda röra och inget tycks nånsin gå framåt... 

 

Nu har jag bestämt att jag ska bara vara tyst och inte säga ett enda ord om nånting, utan se om det händer något ändå.

Inte prata med någon om mig själv och hur jag mår, jag behåller det för mig själv.

Jag har många funderingar om vad jag vill...och dom blir bara starkare för varje dag.

 

Just nu vill jag helst av allt åka bort några veckor och bara vara för mig själv och hitta ny energi och hitta mig själv igen.

Men sjukpensionerad som jag är så kommer jag inte långt och det blir nog bara drömmar.

Jag är värd det, mest av alla...

 

Nu ska jag dricka lite kaffe och gruva mig för resten av veckan...

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 29 augusti 2015 11:32

Jag måste bara skriva av mig....   Är så införbannat trött på folk som inte har varken hjärta eller hjärna. Thello är världens vackraste lilla Bichon som köptes av sin husse när han var 8 veckor gammal. Varför köpte han honom kan man fråga si...

Av Carina - 16 juli 2015 11:55

Ja, jag har haft rätt hela tiden. Varför ens tro minsta atom liknande gott om en person som inte är det?! Jag har hållt god min en lång tid för sakens skull men nu behöver jag inte längre göra det   . Slutet gott, allting gott, nja inte för all...

Av Carina - 25 september 2012 08:58

Just nu skulle jag vilja skriva så mycket, men allt bara klumpar ihop sig i huvudet... Önskar att allt kunde vara annorlunda, alla var glada, goa med varann och tänka på det positiva som finns omkring oss, alla nära o kära, vänner och allt som gör ...

Av Carina - 30 maj 2012 06:49


  Lääänge sen jag var inne här, glömmer liksom bort det bara, men skulle behöva skriva av mig varje dag egentligen. Ja det har hänt mycket sedan sist... Sandra o Jocke har köpt ett jättefint hus med drömläge på Ankarsvik, så vackert där. ...

Av Carina - 30 maj 2012 06:49


  Lääänge sen jag var inne här, glömmer liksom bort det bara, men skulle behöva skriva av mig varje dag egentligen. Ja det har hänt mycket sedan sist... Sandra o Jocke har köpt ett jättefint hus med drömläge på Ankarsvik, så vackert där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards