Alla inlägg under oktober 2010

Av Carina - 31 oktober 2010 15:15

Nu var det ett tag sedan jag skrev, glömmer liksom bort det ibland :).

Har mycket som far runt i planten ibland...

I fredags var jag med Susanne, Suzanne, Susanne och Ingela hos Yvonne på en helmysig tjejmiddag/fest.

Alltså, vilka brudar, var länge sedan jag skrattade så mycket kan jag lova... Snacka om tjejer som bjuder på sig själva till max.

Nästa middag är det Ingelas tur, sen jag efter jul nån gång, ska bli sååå roligt, längtar som f----n.

Har redan planerat vad det skall serveras på min bjudning, kommer bli kalasgott :).

Så tråkig dag idag,  så är det ibland tyvärr :(

Men roligare kommer ju alltid...


Igår skickade Anna-Karin kort på lilla Tyra som vi ska vara dagmatte åt, ojojoj vilken otroligt vacker liten tös...

Det ska verkligen bli ett upplyft i vardagen.

En liten Bichon tik...

Vi ska ha nån dag med lite "inskolning", sen den 8e börjar A-K och jobbar så då ska Tyra vara här :).


Scheisse, vad jag blir less på mig själv ibland...måste blicka framåt och inte se på allt som varit hela jä-la tiden...

Mår inge bra av det egentligen, och jag vet ju att avståndet är ett stort problem, men det ska det egentligen inte behöva vara...

Äsch skiter i gammalt nu och blickar framåt, det är så mycket roliga saker på gång så det blir ingen match att tänka positivt :) :).

Go go go!!!

Nu ska jag ta och tillaga lite käk... blir lövbiff med persiljesmör idag... gott gott :)


Ha en trevlig söndag allihop....


Av Carina - 19 oktober 2010 11:33

Inatt somnade jag inte förrän vid 4 tiden, eller i morse blir det väl...

Visst hade det sina orsaker skulle jag tro, men vaknade iaf inte förrän kl 10 i  morse:).

Får väl ta en tidigare kväll ikväll bara.

Igår var jag med Sandra först på öron, näsa, hals, där dom bestämde sig för att ta bort hennes hemskt fula mandlar, känns skönt.

Trodde det varen enkel match att ta bort såna, men fanns stor infektionsrisk och hon får inte vara ensam alls 1a veckan efter operationen.

Sen soppa o glass i 2 veckor...

Skulle sedan ha fortsatt med allergiutredningen på cylocain men gyn läkaren hade visst "glömt" att Sandra höll på med denna test och har satt in medicin på henne som man inte kan äta i detta samband.

Theralen är det tydligen antihistamin i och då stoppar det ju eventuella allergireaktioner.

Synd!!!

Men inget o göra...Hon skulle tills vidare säga till tandläkare m.fl att hon måste ha annan bedövning för det finns ju, är säkert dyrare men det får dom ta.

Synd bara att hon inte kan få denna bedövning nu när hon får sina skov på Endometriosen.

Enkelt att bara bedöva livmodern och slippa en massa piller.

Sen tog dom alla möjliga prover på henne...vilken otroligt nogrann läkare Eva Landgren är, helt otroligt :) :). Skulle finnas fler som henne, då skulle man inte alls tappa förtroendet för läkarvården.

Hon skulle fortsätta utredningen av Sandras tarmar också, enligt henne så ska man inte alls blöda från tarmen utan vidare, det är inte alls bra.

Det är ju handfulla mängder som kommer också...

Det blir ordentligt genomgått denna gång iaf, sköööönt.


Vi var och åt jättegod mat på patienthotellet igår mellan läkartiderna.

Var jättegod fisk, potatis och smögensås...

Sandra som normalt äter som en häst (syns ju verkligen inte), petade i maten bara och blev mätt direkt, men det hade ju sina orsaker.

Hon fick världens magsjuka på natten till idag...stackars gumman.

Hoppas man klarar sig bara...


Idag ska jag åka ner en sväng på stan tror jag, måste inhandla lite småsaker. Hade velat åka till birsta men orkar fan inte åka bussen dit.

Tar stan och kanske slinker in och solar också :).

Vi får se vad som händer.




Ha en bra dag alla <3

Av Carina - 17 oktober 2010 11:12

  Thello


Igår fyllde lill hjärtat 3 år.

Jag, Maja, Maria och Anna åkte dit vid 2 tiden och stannade till halv 6.

Sen vart det ett litet kvällsmål för Maja o "Karlsson på Taket", som hon bara älskar :).

Hon la sig vid halv 9, men vaknade sedan kl halv 3 och ville upp, men var jätte trött och lite snuvig.

Men var allmännt lite små grinig igår också och hade inte sån jättebra matlust...så det är väl någon smygande förkylning på gång.

Vaknade igen vid 6 tiden, så det blev rätt tidig frukost och lunch vid halv 11, så nu sover hon igen jätte trött lill gumman <3.

Blev potatis, lax och dillsås, det gillade hon verkligen :) :).


Nu ska jag ta en kaffe och smågreja lite...

Ha en bra dag <3


Av Carina - 14 oktober 2010 10:18

Idag blåser det kan man ju säga, fönsterbläcket dundrar och till och med persiennerna rör sig på insidan av rutan...

Inte det minsta trevligt.

Har allt jag behöver hemma som tur är så jag slipper gå ut.

Är en perfekt rensa i förrådet dag, men vi får väl se om jag ids göra det, ska iaf ner och leta fram gardinerna tror jag.

Har massor som bara ligger, så tänkte skicka lite till min svärdotter.


I morgon är det fredag igen, veckorna går så fort, man hinner knappt tänka innan det är helg igen.

Men blir en lugn helg för min del.

Ska ha mys Maja lördag-söndag, sen i morgon får vi väl se vad som händer.


Har lite beslutsångest över en viss sak, hm, ska jag eller ska jag inte??!!

Brukar ju vara lite velig annars också när det gäller att träffa någon men i det här fallet så är jag verkligen kluven.

Skulle absolut vara jätte trevligt att träffas och dricka lite kaffe och prata men är det bara det han vill tro??!!

Tycker vi har haft vårt och det är ett avslutat kapitel...men men, ja vad f-n ska jag göra, suuuuck...

Grymt jobbigt val.

Men jag är ju singel och har inte några förpliktelser till någon så för min del är det ju en sak...

Får väl se hur jag bestämmer mig för att göra.


Så skönt nu för det verkar som Sandras nya medicin gör susen för henne, har inte sett att hon mått så bra på hur länge som helst.

Känns toppen!!!

Hoppas det får hålla i sig så hon kan söka in på utbildningen så småningom.

Sen ska ju hon o Jocke skaffa en liten "Estelle" till våren eller sommaren också :).

Vilken underbar ras det är, så härlig personlighet :).


Nej nu ska jag ta och göra någon nytta..

Ha en underbar dag <3

Av Carina - 12 oktober 2010 10:31

Känslorna vallar upp o ner hela tiden, har svårt att känna vad jag egentligen vill.

Jag vet att vissa saker måste jag lägga åt sidan förr eller senare, men när är det då??

Ja, jag får väl se tiden an i guess, bara ta allt som det kommer.


Igår var jag med Thello och Estelle på alnö medan Sandra var hårmodell och Jocke jobbade.

Jisses vad go dom är tillsammans dom små sötnosarna. Dom busar o kivas, o rätt som det är somnar dom tätt intill varandra   .

Kallt var det då igår kväll när jag skulle hem, fyyy för kylan, är dödligt less redan nu och ändå ska den förbannade vintern snart komma också.

Skulle bara vilja åka iväg till värmen nu...

Men vem klarar det när man endast har sjukersättning??!!

Får väl hoppas att det händer nånting från försäkringsbolaget snart, men har inga stora förhoppningar alls på det längre.

Den som lever får se...


I lördags var jag till go Ingela, min "dubbelgångare" som många säger :). Två till tjejer kom dit också, ( Carina o Susanne ).

Sen hade vi även med oss Maria Olsson, fast hon satt hemma i Åbo, haha, allt går bara man vill ;).

Vi drack öl o shots, sen vart det Dallan :).

Mycket rolig kväll med trevligt sällskap.


Ikväll kommer Sandra, Thello och Estelle hit, ska bli så mysigt.

I morgon onsdag är det dags för tatoo (inte jag då), men är så förväntansfull på resultatet, kommer garanterat bli grymt snyggt :).

Marielle har gjort den, och den är helt underbar kan jag lova.


>Håller på att tvätta idag, har även damsugit, dammat och ska dra av golven, så skönt att få det gjort :).

Till helgen blir det lugnt för mig, iaf på lördag för då ska jag ha underbara Maja som ska sova hos mig   .

Blir nog en hemmakväll på fredag också som det ser ut nu.


Nu ska jag ta reda på det sista i tvättstugan sen planera in någon middag...

I morgon ska jag o sandra hämta mat på Liss som jag har innestående där har jag bestämt :).


Ha en bra dag alla <3

























Av Carina - 7 oktober 2010 10:55

Vaknade med att det droppade på fönsterbläcket, usch o fy, reeegn, inte alls trevligt...

Men ska ta en dag i hemmet och försöka göra någon nytta, eller kanske bara slöa och krypa upp i soffan o se film hela dagen...

Ja vi får väl se...

Trodde Sandra o Thello skulle komma ikväll, men det blir i morgon i stället...

Går väl lika bra det...är lite halvseg idag ändå, ont i lilla magen, är nog bara allt jag funderar på som ställer till det   .

Jaja, så är det ibland, bara köra på och se glad ut.


Ska ta och ordna lite frukost nu, sen får jag se vad som händer---



Av Carina - 4 oktober 2010 08:36

Så var det dags för allergi testen av Cylocain för Sandra idag.

Hon reagerade ju så illa när hon fick denna bedövning i livmodern sist, tungan svällde, hon kunde inte andas, kliade på hela kroppen mm.

Kan vara en reaktion för att hon hade så ont också, men det återstår och se idag när Dr Eva Landgren ska kolla detta på henne.

Hoppas verkligen inte det var allergi, eftersom det är en jättebra bedövning att ge henne då hon har som ondast utan att det ska påverka alla andra organ i kroppen som all morfin och värktabletter gör.

Lycka Till mitt lilla <3 !!!

I morgon har hon tid hos sjukgymnasten på Helex för hon ska börja träna upp sin rygg mm så hon blir starkare då hon får sina skov.

Men blir nog till att flytta fram den tiden tills dom fått bukt med hennes myrkryp.

Alla som haft "myrkryp" vet precis hur satans jä-la jobbigt det är, jag kan säga att jag tar hellre all värk i världen i stället för det.

Kan vara brist på magnesium, B-12 eller nåt sånt, skulle säga till om det idag och se om ungdomsmottagningen kunde ta dessa prover på henne.


Mamma kommer och hämtar mig 9,30 idag, ska upp till syster först och massera hennes rygg, hon har tydligen så ont att hon knappt kan gå stackaren.

Hoppas jag kan hjälpa henne så det lättar upp lite iaf.


ha en bra dag alla <3





Av Carina - 1 oktober 2010 21:29

Man ska inte behöva känna att man besvärar andra för man mår dåligt.

Mig besvärar du då inte, inte det minsta, är bara glad att jag kan finnas för dig i alla lägen.

Du behöver en lugn tillvaro med människor som bryr sig och framför allt förstår hur dåligt du mår.

Alldeles speciellt nu när du börjat med den här nya medicinen.

Det är ingenting som nån "bara kan fatta" om man inte får förklara hur den fungerar.

Lite kunnighet i ett sånt här läge MÅSTE bara finnas annars kommer det inte alls att gå...

Du vet att du aldrig nånsin behöver känna dig ensam, jag finns ALLTID, ALLTID här för dig.

Har varit så ledsen, fundersam och orolig i kroppen idag så det finns inte.

Hade jag inte fått pratat med mamma en timme nu så hade garanterat nånting flygit i väggen.

Och du vet ju hur långt det måste gå innan jag blir på det sättet...


Du skulle behöva komma iväg igen, på något roligt och uppmuntrande... Vi ska se vad vi kan ordna framöver.

Ska göra det bästa jag kan för den saken.


Hoppas du får sova gott inatt

Jag Älskar Dig <3 <3 <3





Ovido - Quiz & Flashcards