Alla inlägg under juni 2010

Av Carina - 28 juni 2010 10:08

Idag var det värme, nästan 30 grader på balkongen.

Ska ner o lägga mig vid vattnet om en stund.

Måste få klart med lite mail o dyligt först bara.


Känner mig ordentligt utvilad, sov av o till hela dagen igår, och hela natten också, och det behövdes kan jag lova.

Har haft sån enorm värk den senaste tiden fastän jag inte gjort nånting alls.

Tittar på fönstren när solen skiner och mår skiiit rent ut sagt när jag ser hur dom ser ut, men jag klarar inte av att ta dom helt enkelt.

Skulle aldrig pröva heller för jag vet ju vad som kommer efter och vill inte ha mera ont än jag redan har.


Drömmen är nog att få åka iväg och göra operationen i nacken och bli bra.

Fattar inte att FK inte betalar en sån grej till oss drabbade i stället för att skicka oss på rehabiliteringar för flera hundra tusen.

Jag har alltså varit på Ryggis 2 ggr, Smärtrehab och till Mösseberg i Falköping och kollade upp att dessa gick tillsammans på typ 200 tusen kronor.

Operationen går på 100 tusen och de flesta blir helt bra av denna...

Nu blir det mera rehab till hösten igen, och jag vet ju efter jag varit iväg några ggr att det är i princip är samma på alla ställen.

Eller ja, dom ska ha mig att arbetspröva igen till hösten också men först måste dom ju försöka "fixa" problemen annars går man in i samma onda cirkel igen, men tror inte dom fattar vad dom gör.

Jag VILL kunna arbeta, men en arbetsprövning är ju inte att ta hand om problemet direkt utan bara slänga ut oss som för min del redan vet att det inte fungerar...


Var på Erikshjälpen sist, med 10 tim/vecka, och inte ens det gick utan att behöva vara hemma emellanåt.

Jag svimmade tom på arbetet när jag satt och rensade kläder som kommit in.

Nu har jag slutat med värktabletterna också som jag åt när jag var där och hade ätit i ca 9 år, och värre är det ju klart utan dessa, men hur seg i skallen var man på dom då???

Aldrig mera nåt sådant i min kropp...ever...

Men vet hur det kommer bli, dom kommer säga att det kommit ny medicin som är ofarlig, precis som dom sa om Tradolan när jag började med den.

Den var inte alls beroendeframkallande eller farlig på något vis alls.

Suuuuure....

Alla vet ju idag vad dom ställer till med, och hur hemska dom är...

Mig lurar dom inte en gång till...


Nej nu ut i solen snart och värma upp kroppen lite....


Ha en underbar dag i värmen :)




Av Carina - 27 juni 2010 11:24

Idag känner man verkligen vad man gjorde igår...

Jag som aldrig brukar blir dålig, men kanske lite nyttigt också, då dröjer det garanterat till nästa gång...

Jag o Johan gick ner till Tony och alla vid 7 tiden igår.

Det vart drinkar, nummerkubb, pilkastning och musik till halv fem i morse...

Vägen hem var nog den krokigaste vägen jag vandrat.... ja okej, vägen ÄR rak men det märktes definitivt inte.

Är hungrig som fan, men kommer aldrig orka ställa mig o göra nånting...

Får bli en varm macka på sin höjd idag, och OTH maraton.


Ha en bra dag



Av Carina - 26 juni 2010 10:29

Igår var jag med Sandra o Thello på ön hela dagen och kvällen.

Vi grillade och hade mysigt, hennes kära var på fest så vi hämtade han senare och sen åkte jag hem till mitt.

Åkte förbi nere hos Tony också och sa hej, där jag även hade en ganska onykter son hahaha.

Länge sen jag såg han så berusad, men huvudssaken man har trevligt :).


Ikväll ska jag ta mig en drink tänkte jag eller 10, hehe.

Måste relaxa lite efter allt som varit och är.

Behöver verkligen fundera över vissa saker också...

Trött på en del saker som går upp o ner i livet.

Känner att jag vill ha en luuugn sommar, med en drink då och då, men har tappat lusten helt för att festa, festa o festa...

Börjar det kanske bli dags då för att bli seriös??!!

Kanske är på tiden att börja lyfta på lite stenar och se om man hittar sin prins...

Vill känna kärlek, ömhet och trygghet igen...men är ju så förbannat kräsen så min prins hittar jag nog inte iaf, haha.

Eller kanske dags att blunda aningen och ge det en chans...

Åldern struntar jag fullkomligt i vad gäller förhållanden, det är känslorna som ska styra.

Finns ju verkligen bevis på nära håll att det inte har någon betydelse alls...


Är sååå sugen att åka och fiska...var inte iväg en enda gång förra sommaren.

Men bra att ha bil då...

Och det har man ju ingen, vill inte ha någon heller, för det är bara jobbigt när skiten blir felande när man inte har en karl innanför väggarna.

Men det ordnar sig säkert...alltså med att låna en bil om man vill iväg...


Nu ska jag ta och plita ner ett mail till min advokat och mitt försäkringsbolag...

Har en del funderingar inför höstens rehabilitering...


Have A lovely saturday



Av Carina - 24 juni 2010 19:10

Idag har jag bara varit hemma och ugglat...

Tvättat lite som var kvar sen Sandra var hemma bl.a och suttit ute i solen en stund.

I morse åkte Jocke o Sandra upp med Thello igen som skulle ta kontraströntgen idag så han blev kvar hela dagen.

Dom måste kolla så all läkning fungerar som den ska efter operationen.

Har inte hört nåt ifrån dom ännu, men skulle nog tro att dom är där och hämtar honom nu.

Dom ringer väl snart får jag hoppas...


Igår var jag, Sandra och Thello på bilbingo...vi väntade 11 GÅNGER!!! Men inte fan fick vi tuta heller :(.

Syster och Anna kom ner när det var någon timme kvar och satt med oss.

Saknade Thello såklart ;).

Sen skjutsade vi Sandra till Jocke som hade fixat kaffe till vi kom, mycket trevligt :).


I morgon är det midsommarafton...

Jag hade tänkt passat Thello om J & S ville åka ut med båten, men som det verkar så ska Sandra vara hemma med Thello...

Hon vill inte lämna honom nu när han precis blivit lite piggare, och det kan man väl förstå.

Men göra lite skoj skulle hon verkligen behöva tycker jag.

Vet inte om jag går ner en stund till Plastvägen och umgås.

Få se vad som faller mig in i morgon...


Snart Gatufesten också, men ska inte gå någon betaldag iaf... Blir måndag och onsdag iaf antar jag.


Nej nu ska jag ta mig ett härligt bad med lite ljus tända och ligga och njuta en stund...


Ha en trevlig kväll <3


Av Carina - 23 juni 2010 09:50

Soligt idag, men blåser lite väl mycket.

Hoppas på fint väder i helgen nu för alla som ska ut med båtar och dansa runt midsommarstängerna.

För min del blir det lungt bara... Ska kanske passa lill hjärtat en stund (om han inte blir bättre) om S & J vill ta ut båten några timmar.

Dom behöver också komma ut en stund efter all tid hemma med lilla älsklingen.

Ja, vi ser väl vad som händer, är ju ett par dagar kvar ännu...

Kanske blir skitväder också, det skulle ju inte förvåna precis.


Igår var jag med mamma och satt blommor på morfars grav, det vart såååå fint.

Synd bara att han inte hade en sten där i stället för korset. Visst korset är fint, men det krävs ordentlig underhållning på det, och det kommer inte ta lång tid innan det är förstört.

Det skulle behövas tvättas, borstas, och oljas in flera ggr varje år, men det tar hårt på kroppen om man har sån enorm värk hela tiden och är ensam om att sköta om det.

Förstår bara inte att man inte hjälps åt, alltså alla syskon med allt som har med ens föräldrar att göra.

Varför är det bara en som skall göra allting???

Det gör så ont i mig när jag ser hur min mamma sliter med allting...hon gör det ju för att hon älskar sina föräldrar och hon klagar inte heller, men hur länge ska hennes kropp orka med allting???

Hon skulle säkert bli arg på mig när jag skriver om detta i min blogg, men det är MINA ord, och MINA tankar, och dessutom MIN mamma som jag är väldigt rädd om.

Är man flera barn ska man absolut hjälpas åt anser jag, med allting...

Kan inte förstå hur det kan vara på nåt annat sätt än så...   .


Nej nu ska jag gå ner och byta maskin i tvättis...






Av Carina - 21 juni 2010 23:13

Idag for jag ut och hämtade bilen på Jockes jobb vid 10-tiden.

Sen till Sandra o Thello...

Lill hjärtat hälsade knappt, en liten slick på handen var det enda han åstadkom sen la han sig ner bara.

Ville inte alls äta heller, vände bara bort sitt söta lilla huvud   .

Inte alls roligt att se honom sådär...

Åkte upp till Veterinärhuset så han fick ligga liksom lör och sön på dropp och smärtlindring även idag.

Han skrek när Sandra lyfte upp honom i bilen...


Sen åkte vi hem och tvättade...en jä-la massa tvätt hade dom kan jag lova.

Men inte konstigt eftersom Thello är så dålig....lill   .

Hämtade Jocke vid halv fem, till ön och gjorde middag, sen hämtade Lill vännen vid halv 7.

Dom lät kanylen sitta kvar idag eftersom om han inte äter så blir det att åka upp i morgon med.

Fattar inte att han har så fruktansvärt ont, det har gått 3 dagar efter operationen, och han skulle inte ens ha så ont samma dag sa dom.

Han får ju även Tradolan nu till natten hemma, men ändå är det inte alls bra.


Önskar bara jag kunde få ett samtal att " Thello är jättepigg, han äter, springer o leker, och är som vanligt igen"...

Men det kommer väl snart får vi hoppas.


Nu ska jag ta och krypa ner och sova.

I morgon kommer mamma och hämtar mig så ska jag följa med henne på morfars grav och sätta blommor.

Kanske kan lura med henne på bilbingo i Kovland efteråt ;) ;)...


Nej vet inte ens om jag orkar det... får se tomorrow...


Sov Gott alla i detta avlånga land, för det ska jag :)


Av Carina - 20 juni 2010 13:04

Jaha, åter en lugn helg är över.

Men nu vill jag faktiskt ha SOMMAR!!!

Man blir så trött när det är så här dystert ute :(.

Har blivit One Tree Hill för hela slanten för mig i helgen.

I morgon ska jag åka ut till Sandra och passa Thello när hon tvättar.

Han ska inte vara ensam nu lill hjärtat.


Han hade så ont idag så han högg efter Sandra o Jocke när dom kom och skulle röra honom, och så ska det ju inte vara.

Sen vill han inte äta heller lill vännen :(.

Så idag ligger han åter igen på Vet.huset med dropp och smärtlindring.

Får väl hoppas att det vänder snart...

Saknar han så det gör ont.

Bästaste killen i världen är det ju :).


Midsommar nästa helg, men jag ska inte göra ett smack då heller.

Det ska dessutom bli skitväder, så lika bra att ta det lugnt då också.

Har sagt till gumman att vill dom åka ut med båten en sväng kan jag komma och vara med hjärtat hemma hos dom.


Nu ska jag fixa någon middag och glo lite mera på OTH...


Kram i skit vädret

Av Carina - 18 juni 2010 23:17

 

Åkte ner till stan en stund i förmiddags.

Sen buss till VC i Granlo och mötte upp mamma som var där med mormor.

Hon fick akutremiss upp på ögonmottagningen, så vi vart där ett par timmar.

Sen handlade till mormor...

Slutligen åkte vi själva och handlade i Birsta.


Tur man hade något att göra hela dagen så man slapp vanka av och an hemma och vänta på samtal om Thello.

Operationen hade gått bra, men han har fruktansvärt ont lill hjärtat :(.

Ska upp i morgon med och ligga med dropp och få smärtlindring.

Dom öppnade han både i buken och ryggen.

Tog en massa biopsier på tarmar, i magen mm.

Han har så ont nu att det går inte att röra honom, och så ska det inte vara, ens efter en sån här operation sa veterinären.

Någon slags allergi "kan" det vara, men dom vet inte.

Proverna tar 1-2 veckor att få svar på.

Vill bara åka ut och krama och pussa på lilla hjärtat...

Men bättre att han får vila upp sig ett par dagar efter allt som varit idag innan dom får en massa besök.


Har bara suttit och smånördat här ikväll...

Men nu ska jag inta soffan och slå på One Tree Hill och försöka soooova.


I morgon blir det fotboll, tänkte åka o kolla när Anna spelar match på Kuben.


Sov Gott alla

Massor av kramar till "lill vännen"   

Ovido - Quiz & Flashcards